Skip to content

Wistjedat?…..weetjes over de arbeidsmarkt!

december 19, 2011

• Personal brands bepalen steeds meer de marktwaarde van personen.

• Social media worden referentieplaatsen en arbeidsmarkten persoonlijke

marktplaatsen.

• Al 3 jaar op rij gebruiken werknemers 10% minder oriëntatiebronnen om een baan

te zoeken.

• Mensen vertrouwen steeds meer op Internet en Google in de veronderstelling dat

daarmee de zoektocht naar een nieuwe baan volledig is.

• Door de hoeveelheid keuzes en mogelijkheden zijn mensen steeds minder goed in

staat om te kiezen en kiezen daarom ook minder.

• Een groep (latente) baanzoekers verwacht dat de baan/werkgever hem vindt en is daarom minder geneigd zelf actief op zoek te gaan.

• Bij zowel mannen als vrouwen bestaat de wens dat zij 3 tot 6% minder uren per

week willen werken. Dat is gemiddeld bijna 1,5 uur per week minder.

• 14.000 manjaren gaan jaarlijks verloren in de Nederlandse economie doordat

Nederlanders minder gaan werken.

• 1 op de 5 Nederlanders werkt flex.

(Bron: Kor Rink, docent SBRM, Avans hogeschool ‘s- Hertogenbosch)

Advertenties
Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: